Geoblog.pl    ebudolice    Podróże    Cypr-Cypr południowy-Ayia Napa    Wycieczka Północna i Południowa Nikozja
2024

Wycieczka Północna i Południowa Nikozja

Cypr
Cypr, Nicosia

Nikozja, jako ostatnia podzielona stolica na świecie, jest fascynującym miastem do zwiedzania – oferuje spojrzenie na dwa bardzo różne światy. Wycieczkę zaczniemy w południowej, cypryjskiej części miasta, po czym przejdziemy przez strefę buforową zwaną Zieloną Linią, by zwiedzić część północną okupowaną przez Turków.Pierwszy przystanek to katedra św. Jana zbudowana we francusko-bizantyjskim stylu, unikalnym dla Cypru, oraz Cypryjskie Muzeum Sztuki Ludowej, mieszczące się w dawnym pałacu arcybiskupim. Następnie przejdziesz się po historycznych uliczkach dzielnicy Laiki Geitonia wewnątrz weneckich murów miejskich. Jest to labirynt krętych uliczek z kościołami, placami i zdobionymi budynkami. Poczuć się tu można bardziej jak w małej miejscowości niż jak w centrum miasta.Po przejściu na północną stronę Zielonej Linii.
By przekroczyć granicę i wejść na teren okupowanej północnej części Nikozji potrzebny Ci będzie paszport lub dowód osobisty,